preskoči na sadržaj
Knjižnica

          "Knjiga nije predmet. Ona je čarolija. Dobre knjige moraju putovati iz ruke u ruku.   Na tom putu uvijek se nešto zanimljivo dogodi s ljudima i knjigama. Prepoznavanje, ljubav ili mržnja, razumijevanje, otkrivanje novoga i nepoznatoga, a katkad i staroga i poznatoga."  Melita Rundek

          Od dobrih misli i knjiga sagradite svjetove čudesne ljepote. Putujte s  rečenicama u beskonačnost i otkrit ćete sebe u svemu. Igrajte se! Smijte se! Čitajte sa srcem! Budite u romanima, ljetujte u sonetima, skačite po rimama, ljuljajte se u stihovima. Neka vas knjige miluju, tješe, škakljaju, umiruju, uče, čuvaju, zabavljaju, odgajaju i nasmijavaju.     

                                                                                                 Sanja Pilić




vijesti

Čitamo mi, u obitelji svi

ČITAMO MI, U OBITELJI SVI

Nacionalni projekt poticanja čitanja kod učenika OŠ u Republici Hrvatskoj.

Ove školske godine naša škola prijavila se u projekt ČITAMO MI, U OBITELJI SVI.

 Prije godinu dana u organizaciji Hrvatske mreže školskih knjižničara pokrenut je nacionalni projekt poticanja čitanja među učenicima trećih razreda osnovnih škola RH, u koji su uključeni  i njihovi roditelji. Cilj projekta je bio ukazati na važnost svladavanja tehnike čitanja kod učenika koje su vrlo važne za njegovo daljnje cjeloživotno učenje, važnost roditelja kao uzora u procesu čitanja i na važnost školske knjižnice kao informacijskog središta škole koja promiče kulturu čitanja.

Zašto je važno učiti djecu čitanju? Kakvu ulogu roditelji imaju u procesu učenja čitanja?

Prema nekim istraživanjima, najbolji su čitači učenici iz obitelji u kojima se mnogo čita i u kojima knjige predstavljaju vrijednost. Djeca dobro osjećaju da li roditelj,kao najvažnije osobe u njihovom životu ,misle o čitanju kao važnoj,korisnoj i zabavnoj aktivnosti ili zaziru od čitanja. Učenici nižih razreda uče prije svega oponašanjem,a roditelji su im  u tome najveći uzori i autoriteti. Pozitivnim stavom prema čitanju i primjer roditelja koji puno čitaju  potiče dječji interes za čitanje. Takvo dijete uživa u kontaktu s knjigom i s osobom koja mu čita i čitanje povezuje s ugodnim osjećajima i s nečim što je vrlo korisno u životu i u daljnjem obrazovanju.

Kako vi kao roditelj možete pomoći u tome? Pričajući djetetu priče i čitajući im bajke,pjesme i basne i sl., razvijate kod djeteta razumijevanje i prepričavanje pročitanog, kritičko i logičko razmišljanje. Potičući dijete da samo piše priče i pjesme kad nauči čitati i pisati, pomažete mu da razvije maštu i kreativnost i koristi naučene riječi i znanje stvarajući nešto vlastito.

Projekt Čitamo mi, u obitelji svi  promiče razvoj ovakvog obiteljskog čitanja koje sjedinjava čitanje iz užitka i informacijsko čitanje.

Projektu su dali potporu Filozofski fakultet, Hrvatsko društvo čitatelja,Društvo hrvatskih književnika, Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa, Agencija za odgoj i obrazovanje. 

  :: opširnije :: 


objavio: Teo Franić  datum: 30. 11. 2012. 11:02

Kviz iz vokabulara

 

           Učenicima je svaki dan, na vratima knjižnice, bilo izvješeno pet novih nepoznatih riječi (npr. hipohondar, altruizam, pseudonim, poliglot...). Oni koji su se odlučili sudjelovati, svaki su dan revno posjećivali knjižnicu i zapisivali nove riječi. Ponekad su bili toliko revni da bi došli u knjižnicu i prije negoli bi nove riječi bile izvješene! Nakon pedeset novih riječi održali smo mali kviz iz stečenog znanja iz vokabulara.

    Kviz je imao dva kruga. U prvom krugu, koji je bio eliminacijski, otpali su svi osim dvoje finalista: Katarine i Nikole. U kranjem dvoboju riječi učenica petog razreda – Katarina Talijančić, uvjerljivo je odnijela pobjedu i time pokazala da za ovu igru nisu bile presudne godine ni prethodno znanje, nego samo volja i upornost. Čestitamo svim sudionicima kviza, a poglavito pobjednici koja je uostalom i nagrađena peticom iz hrvatskoga jezika.

 

                                                                                    Katarina Jerčić

  :: opširnije :: 


objavio: Administrator   datum: 11. 5. 2012. 09:37

UČIMO NOVE RIJEČI!

        Od 400 tisuća riječi u hrvatskome jeziku, prosječni se govornik u svakodnevnom govori koristi sa samo dvije do tri tisuće. Kako bismo proširili vokabular naših učenika, odlučili smo zaviriti u rječnike i ponuditi im samo pet novih riječi dnevno u nadi da će na taj način dodatno obogatiti svoj fond riječi i učiniti zabavnijim svoj boravak u knjižnici.

 

       Hrvatski jezik broji od 350 do 400 tisuća riječi! Unatoč tom golemom rječničkom blagu, prosječni govornik hrvatskoga jezik , u svakodnevnoj komunikaciji, barata samo skromnim fondom u rasponu od dvije do tri tisuće riječi. Istraživanje koje je proveo mr. Marko Alerić na Filozofskom fakultetu u Zagrebu pokazalo je kako su hrvatski učenici iz godine u godinu sve nepismeniji. Analizirajući školske zadaćnice 500-tinjak učenika osnovnih i srednjih škola, Alerić je utvrdio da je stanje pismenosti naših đaka zabrinjavajuće loše. Kako bismo barem malo popravili tu poraznu statistiku, osmislili smo projekt u kojemu će se učenicima svaki dan, na panou knjižnice, ponuditi pet novih zanimljivih riječi. Birat će se riječi za koje pretpostavljamo da su učenicima nepoznate, a ipak zanimljive i korisne. Učenici koji posjećuju knjižnicu i koji žele proširiti svoj vokabular, moći će tako svaki dan upoznati pet novih riječi i malo pomalo obogatiti svoj rječnički fond. Kao motivacija za sudjelovanje, poslužit će nagradni kviz na kojem će sudjelovati oni koji žele učiti. Naime, nakon deset dana (pedeset novih riječi), učenici će biti pozvani da u malom nagradnom kvizu pokažu svoje poznavanje novih riječi. Najbolji će naravno biti nagrađeni!

 

Evo prvih pet riječi koje smo ponudili našim učenicima:

 

  1. ALTRUIZAM: razumijevanje za interese drugoga, spremnost da mu se na razne načine pomogne; nesebičnost
  2. KINOLOGIJA: znanost o psima, bavi se uzgojem i selekcijom pasmina pasa
  3. KERAUNOFOBIJA: bolestan strah od sijevanja i grmljavine
  4. TELEKINEZA: nadnaravno pomicanje predmeta snagom volje, bez dodira, često i na daljinu
  5. PSEUDONIM: lažno ime, ime kojim se služe autori kad žele prikriti identitet

 

 

  :: opširnije :: 


objavio: Teo Franić  datum: 16. 4. 2012. 13:39

POMOZITE DJETETU DA UŽIVA U ČITANJU

 

     Tko se od nas odraslih može sjetiti prvih čitanja i učenja u djetinjstvu? Najčešće  oni koji su s čitanje imali problema, pa ga se kasnije uvijek sjećaju s negativnim asocijacijama. Mnoga djeca doživljavaju čitanje kao teško i dosadno i ne nalaze u njemu zadovoljstvo. No postoje i oni drugi, za koje je čitanje uvijek bilo i ostalo užitak. Najveću zaslugu u tome imaju njihovi odgojitelji i učitelji, a posebice roditelji. Djeca dobro osjećaju da li roditelji, kao najvažnije osobe u njihovu životu, misle o čitanju kao o važnoj, korisnoj i zabavnoj aktivnosti. Promjer roditelja koji puno čitaju nezamjenjiv je u poticaju dječjeg interesa za čitanje, pa i uspješno svladavanje tehnike čitanja.

  Početni interes za čitanje u predškolskoj dobi prvi je korak u svijet uživanja koji mogu pružiti knjige, i one iz područja književnosti koje obogaćuju emocionalni i estetski svijet pojedinca, i one koje pružaju neiscrpno blago znanja.

 

KAKO  VI  KAO  RODITELJI  MOŽETE  POMOĆI  U  TOME?

 

  • Pričajući djetetu priče, komentirajući događaje i razgovarajući s njim u svim svakodnevnim situacijama (dok kuhate, odlazite u kupovinu, odmarate se…);
  • Slušajući pažljivo što vam dijete govori da može razviti i izraziti svoju misao;
  • Čitajući djetetu priče, bajke , pjesme, basne…;
  • Potičući dijete da se igra slovaricama, da se igra riječima slažući ih u neobične kombinacije…;
  • Ohrabrujući dijete da gleda i prepoznaje riječi svuda oko sebe – na omotima namirnica, u trgovini, na ulici, na oglasima, na televiziji i na svim mjestima gdje se pojavljuju jednostavne uočljivo napisane riječi…;
  • Potičući ga da i samo piše male pričice kad nauči čitati i pisati;
  • Pomažući mu da nauči razgledavati i listati knjige, čuvati ih i paziti, spremati na mjesto i cijeniti ih.

KAKO     MOŽETE   ZAJEDNO    ČITATI     KOD    KUĆE?

  • Činite to što češće, uvijek pokušajte naći vrijeme za mirno, koncentrirano čitanje svom djetetu;
  • Kad vaše dijete lista slikovnicu, uzmite knjigu za sebe i čitajte pored njega – vaš je primjer djetetu najbolji  poticaj, jer gledajući vas kako čitate dijete zaključuje da je čitanje važno;
  • Čitajte djetetu dok je sasvim malo, jer iako vas ne razumije ono može uživati slušajući vaš glas i promjene ritma i intonacije, a držanje u krilu pruža mu osjećaj  sigurnosti, bliskosti i topline;
  • Čak i kad nemate dovoljno vremena, nađite ga za zajedničko čitanje s djetetom, jer će ono i na taj način primiti od vas poruku o vlastitoj vrijednosti, svjesno da je vrijedno vašeg vremena i voljeno;
  • Pronađite uvijek ugodno i udobno mjesto za čitanje, gdje se s djetetom možete opustiti i ne biti prekidani intervencijama koje odvlače pozornost;
  • Razgledavajte slike, razgovarajte o knjizi i pustite dijete da odredi ritam listanja i čitanja koji njemu odgovara, makar čitali isti dio nekoliko puta uzastopno;
  • Pri čitanju dajte dovoljno vremena djetetu da shvati pročitano, doživi, stvori predodžbu o pročitanom i aktivira svoju maštu, a vi mu pomognite pitanjima: «Što misliš, što će se sada dogoditi? Što bi ti učinio/la? Zašto?» i sl.;
  • Nakon pročitane priče ili knjige pomognite djetetu da ponovno doživi pročitano upućujući mu pitanja: «Što se dogodilo? Što bi se dogodilo da je…? Kako bi ti to riješio/la? Što ti se najviše sviđalo? Zašto?» i sl.;
  • Kad dijete nauči čitati pozorno ga slušajte dok čita i neka pročita i dužu priču u cjelini, jer u razredu za to nikad nema dovoljno vremena: Ako pogriješi, dajte mu vremena da samo ispravi i ne prekidajte ga da ne izgubi slijed misli. Na riječi koje su bile problem vratite se pošto je priča u cjelini završila;
  • Pomognite djetetu da se s knjigama druži već od ranog djetinjstva, kako u kući tako i u dječjoj knjižnici koja će ga raznim programima privući knjizi i čitanju.

ŠTO   SVE   DIJETE  MOŽE   ČITATI   KAKO   BI   NAUČILO   UŽIVATI   U   ČITANJU?

  1. slikovnice i knjige, darovane ili posuđene u knjižnici;
  2. slikovnice i knjige koje se čitaju uz snimku na audio-vrpci;
  3. stripove i dječje časopise;
  4. poruke i podsjetnike koje mu dnevno pišete;
  5. priče koje vi pišete za njega/nju;
  6. priče i pjesme koje samo piše;
  7. pisma koja dobivate od prijatelja i rođaka;
  8. TV-vodič i jednostavne tekstove u dnevnom tisku;
  9. recepte za pripremu jela dok kuhate;
  10. upute za korištenje aparata, kompjutorskih igara i sl.

 I ne zaboravite !

Vi ste kao roditelj, uz odgojitelje i učitelje, odgovorni za to da vaše dijete u čitanju nađe užitak.

 

  :: opširnije :: 


objavio: Teo Franić  datum: 4. 3. 2012. 15:44

e-Lektire

 

        Na stranicama http://lektire.skole.hr dosad je objavljeno oko 200 cjelovitih djela hrvatskih i stranih pisaca s popisa obvezne školske lektire i šire, pregršt multimedijskih sadržaja (zvučni i videozapisi), a cilj je da na tim stranicama budu dostupne sve osnovnoškolske i srednjoškolske lektire – preko tisuću naslova! Dakle, zatrebaju li vam Priče iz davnine, Poštarska bajka, Gulliverova putovanja… znate gdje trebate tražiti.

Projekt eLektire je nastao na inicijativu Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa, a realiziraju ga CARNet i Bulaja naklada.

Kako se prijaviti?

Za pristup sadržaju morate se prijaviti svojim AAI@EduHR elektroničkim identitetom, kojega ste dobili u školi.

Ako ne znate koja je vaša korisnička oznaka ili zaporka, obratite se administratoru elektroničkog imenika naše škole (Marinu Žarniću).

Za dodatne informacije u vezi pristupa ovim stranicama obratite se CARNetovom Help-desku, na adresu helpdesk@carnet.hr ili telefonski na 0800 CARNet (0800/227 638).

 

  :: opširnije :: 


objavio: Teo Franić  datum: 8. 12. 2011. 09:51
 


Kalendar
« Studeni 2018 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji


Posljednje objave




preskoči na navigaciju