preskoči na sadržaj
Kutak za roditelje

Poštovani roditelji !

                      Na ovim stranicama možete pratiti sve o životu i radu naše škole što se tiče vas; obavijesti o roditeljskim sastancima, radionicama, aktivnostima u koje ćete biti uključeni kao bitna karika u odgoju i obrazovanju djece. Ne zaboravite da ste nam važni i da ćemo samo kvalitetnom komunikacijom ostvariti dobre odnose i međusobno povjerenje u rješavanju svega što školski život stavi pred nas !

                                       Radujemo se suradnji i srdačno vas pozdravljamo smiley

 

  

 REKLI  SU  O RODITELJSTVU:

 «Nema sigurnog jamstva tvome djetetu kako će postati osoba kakvom ti želiš da postane. Najbliže tome je da ti postaneš osoba kakvom bi želio da bude tvoje dijete.»                    Phi Delta Kappa

 

«Ne volim ga zato što je dobar, već ga volim zato što je moje dijete.»    R. Tagore

 

Studijom «dobro prilagođene djece» što su je proveli 1950. Stout i Langdon utvrđeno je samo jedno obilježje zajedničko svim roditeljima: svi su voljeli svoju djecu.

 

«Dok su djeca mala, podari im duboke korijene, kad budu starija, podari im krila.»             indijska narodna poslovica                                                     Kada posadite sjeme kineskog bambusa, te neobične biljke, ništa se, osim tankog izdanka ne vidi cijele četiri godine. Za to vrijeme rast se odvija ispod tla, u velikom vlaknastom korijenu što se širi i prodire duboko u zemlju. Ali pete godine kineski bambus naraste 32 metra!

 

«Prija braka sam imao šest teorija o odgoju djece. Sadam imam šestero djece i nijednu teoriju.»               Earl of Rochester

 

«Što dijete može samo učiniti, neka učini.»       Michael de Montaigne

 

 «Ukoliko ne nauči voljeti još kao dijete, odrastao čovjek će teško naučiti ljubav.»    Glasser

 

 «Povjerujete u svoje sposobnosti. Nemojte se odnositi prema njemu s osjećajem nadmoći: za to nemate nikakve osnove.»          Robert Henry

 

  «Nije djetetov zadatak, a ni dužnost da zadovolji potrebe svojih roditelja.»   A. Miller

 

"Ni jedna odrasla osoba nije savršena, a svako je dijete drukčije."             J. Juul

 

"Kad svoje dijete tjeram da bude onakvo kakvo ja želim, sprječavam ga da bude ono što jest. Ali to uskraćujem i sebi samom. Jer ne živim više u sebi, nego u njemu.»  P. Ferrucci

 

"Djeca i satovi se ne smiju neprestano navijati. Valja ih pustiti i da idu!"  P. Jean

 




Kutak za roditelje

UPISI 2017./18.

       Na temelju članka 12. stavka 1. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (Narodne novine, broj 87/08., 86/09., 92/10., 105/10.-ispravak, 90/11., 16/12., 86/12., 94/13. i 152/14.), te članka 5. Pravilnika o postupku utvrđivanja psihofizičkog stanja djeteta, učenika te sastavu stručnog povjerenstva (Narodne novine, broj 67/14.) URED DRŽAVNE UPRAVE U SPLITSKO-DALMATINSKOJ ŽUPANIJI, Služba za društvene djelatnosti, ISPOSTAVA MAKARSKA  

 

                                         P O Z I V A

 

         RODITELJE, ODNOSNO STARATELJE DJECE ŠKOLSKIH OBVEZNIKA

                     SA  PREBIVALIŠTEM ILI BORAVIŠTEM NA PODRUČJU

                       GRADA MAKARSKE, OPĆINE BRELA, BAŠKA VODA,

                                         TUČEPI,  PODGORA I GRADAC 

  

 

Pozivaju se roditelji/staratelji djece rođene od  01. travnja 2010. do 31. ožujka 2011. godine, da izvrše prijavu djece za upis u 1. razred osnovne škole, za školsku godinu 2017./2018.

 

Prijava djece provodit će se od  06. do 17. veljače 2017. godine, za uredovno područje Ispostave Makarska, prema upisnom području utvrđenom Mrežom škola, elektronskim putem na obrascu – PRIJAVA ZA PREDUPIS, koji je dostupan na mrežnoj stranici Ureda državne uprave u SDŽ – Obavijest o predupisima.

 

Ukoliko roditelj/staratelj nije u mogućnosti prijaviti dijete elektronskim putem, može osobno doći u Ured državne uprave - Službu za društvene djelatnosti, Ispostava Makarska, Obala kralja Tomislava 1., soba 21. (II kat), svaki radni dan od 8,00 do 10,30 sati ili u školu kojoj dijete pripada.

 

Roditelji/staratelji putem predškolskih ustanova biti će obaviješteni o terminima testiranja djeteta i terminima zdravstevenih pregleda.

 

U prvi razred mogu se upisati i djeca rođena od 01. travnja - 31. prosinca 2011. (prijevremeni upis), na zahtjev roditelja/staratelja koji se podnosi Ispostavi Makarska, na Obrascu 6. Osim zahtjeva/obrasca dostavlja se i mišljenje predškolske ustanove o psihofizičkom stanju djeteta. Obrazac je dostupan na istoj stranici (www.udu-sdz.hr), odnosno može se dobiti i u Ispostavi.

 

Pojedinačne informacije o upisu u 1. razred osnovne škole, u školskoj godini 2017./2018. mogu se dobiti u Službi za društvene djelatnosti na telefon: 616-904.

 

 

Klasa: 602-02/17-02/03                                              VIŠI UPRAVNI REFERENT

Urbroj: 2181-02/04-17-MJ-1                                ZA DRUŠTVENE DJELATNOSTI

Makarska, 01. veljače  2017. godine                                  Marina Jurasović, v.r.

  :: opširnije :: 


objavio: Antonio Porobija  datum: 2. 2. 2017. 15:52

RASPORED INFORMACIJA GRADAC U ŠK. GOD. 2016./2017.

         Učitelj/ica

Dan

Vrijeme

Sanja Veža

               SRIJEDA

  8.50 -9.35

  Jelena Mateljak

UTORAK

               8.50-9.35

Ranka Radoš

               UTORAK

               8.50-9.35

 Sandra Kelava

ČETVRTAK

8.50 – 9.35

Svjetlana Mottl

PONEDJELJAK

                 9.40

Davorka Brkić

UTORAK

                 8.50

Zdenka Oberan

          PONEDJELJAK

                 11.30

    Ana- Mari Gnječ

               PETAK

              8.50 – 9.35

Ivona Čepić

UTORAK

10.45

Anka Kosović

         PONEDJELJAK

8.50

Sanja Šutić

         PONEDJELJAK

11.35

Ivana Andrijašević

        PONEDJELJAK

                 11.35

Ivana Volarević

SRIJEDA

             10.45 - 11.30      

Ivica Šimić

              PETAK

                  8.50

   Antonio Porobija

              SRIJEDA

                9.35 – 10 25

Josip Jelčić

             UTORAK

8.50

Šimun Šutić

PONEDJELJAK

               8.50-9.35

Ružica Renić

ČETVRTAK

10.25

 
  :: opširnije :: 


objavio: Koni Bulfon  datum: 3. 10. 2016. 09:37

RASPORED INFORMACIJA DRVENIK U ŠK. GOD. 2015./2016. Vijest ima dokument u privitku

 

RASPORED INFORMACIJA GRADAC 2015/16
SANJA VEŽA UTORAK 9:45-10:25
JELENA MATELJAK PONEDJELJAK 10:45-11:30
RANKA RADOŠ ČETVRTAK 10:45-11:30
SANDRA KELAVA PETAK 8:50-9:35
SVJETLANA MOTTL SRIJEDA 10:45
DAVORKA BRKIĆ ČETVRTAK 8:50
ZDENKA OBERAN SRIJEDA 9:35-10:15
MILENA PAVLINOVIĆ KRSNIK UTORAK 11:35
IVONA POROBIJA PETAK 9:40
ANKA KOSOVIĆ SRIJEDA 11:35
SANJA ŠUTIĆ UTORAK 12:25
IVANA ANDRIJAŠEVIĆ PONEDJELJAK 12:25
IVANA VOLAREVIĆ UTORAK 9:40-10:25
STJEPAN REZIĆ UTORAK 11:35
ANTONIO POROBIJA PETAK 10:45-11:30
MARIJA JELAVIĆ PONEDJELJAK 13:10
ŠIMUN ŠUTIĆ PONEDJELJAK 8:50-9:35
RUŽICA RENIĆ PETAK 10:25

 

RASPORED INFORMACIJA U PŠ DRVENIK 2015/16
GORDANA MUSULIN PON 9:10-9:55
DAVORKA SOČE SRI 8:00-8:15
MARINA LONGI PON 10:15-11:00
VESNA A. MARINOVIĆ SRI 8:20-9:05
DAVORKA BRKIĆ PON 11:05-11:50
IVANA ANDRIJAŠEVIĆ UTO 8:20-9:05
MARINO ŽARNIĆ PET 8:20-8:35
ANKA KOSOVIĆ UTO 9:55-10:10
ANTONIO POROBIJA SRI 11:05-11:20
STJEPAN REZIĆ PET 8:50-9:05
MARIJA JELAVIĆ PON 9:55-10:10
ZDENKA OBERAN ČET 9:55-10:10
IVANA VOLAREVIĆ PON 8:50-9:05
ŠIMUN ŠUTIĆ UTO 11:05-11:20
SANJA ŠUTIĆ PET 9:55-10:10
TEREZA VUČINIĆ ČET 9:10-9:20

 

  :: opširnije :: 


objavio: Koni Bulfon  datum: 15. 10. 2015. 14:07

CJENIK ŠKOLSKE MARENDE ZA GODINU 2014./2015.

         RUJAN          16 dana    x      5,00 kn         =     80,00 kn

         LISTOPAD    21 dana   x       5,00 kn         =   105,00 kn

         STUDENI      21 dana    x      5,00 kn         =   105,00 kn

         PROSINAC   17 dana    x      5,00 kn         =     85,00 kn

         _____________________________________________

         UKUPNO PRVO POLUGODIŠTE           =    375,00 kn

 

 

        SIJEČANJ       15 dana   x       5,00 kn        =      75,00 kn

        VELJAČA       21 dana   x       5,00 kn        =    105,00 kn

        OŽUJAK         17 dana   x       5,00 kn        =    85,00 kn

        TRAVANJ      21  dana   x       5,00 kn       =       105,00 kn

        SVIBANJ        21 dana   x        5,00 kn       =     105,00 kn

        LIPANJ           8  dana  x        5,00 kn       =       40,00 kn

       _______________________________________________

       UKUPNO DRUGO POLUGODIŠTE         =      515,00 kn

 

 

      UKUPNO PRVO I DRUGO POLUGODIŠTE 890,00 kn

 

       NAČIN PLAĆANJA:

       Školsku marendu roditelji mogu uplaćivati mjesečno ili za cijelo polugodište na žiro račun Škole.

       Ako roditelj ima dvoje ili više djece, školska marenda se može uplatiti na istoj

       uplatnici, s tim da se navedu razredi i mjeseci uplate u opisu plaćnja.

 

       Roditelji su obvezni uplatnicu za školsku marendu predati kuharici.            

 

 

                                              PRIMJER UPLATNICE

  

 

        Uplatitelj: IME I PREZIME UČENIKA

       

        Primatelj: OŠ GRADAC

                         GRADAC

 

        Broj računa primatelja:

     

        IBAN  HR4123400091100169902

  

        Poziv na broj: 00 1-09-2014 (RAZRED – MJESEC – GODINA)

                       

 

 

 

  :: opširnije :: 


objavio: Koni Bulfon  datum: 28. 10. 2014. 09:01

TKO JE DR. WILLIAM GLASSER?

    Jedan je od najpoznatijih psihijatara na svijetu, poznat kao autor savjetovališne metode-realitetne terapije, te utemeljitelj teorije izbora 1967. godine.

      Rođen u Clevelandu 1925. godine. Studirao je kliničku psihologiju i medicinu te specijalizirao psihijatriju.

  Osnivač je i predsjedavajući Instituta Williama Glassera u Californiji, međunarodne organizacije koja okuplja ljude osposobljene za primjenu teorije izbora (kontrole), realitetne terapije, kvalitetnih škola i rukovođenja po načelima teorije izbora.

  Proslavio se knjigom Realitetna terapija u kojoj je opisao jednu od vodećih psihoterapeutskih metoda. Više od trideset godina nastoji poboljšati rad u školama. Svjetski ugled stekao je knjigom koja je postala klasikom- Škole bez neuspjeha. Njegova je postavka da je neuspjeh u školi poguban za mentalno zdravlje neuspješnog djeteta.

 

 

ŠTO JE REALITETNA TERAPIJA?  Realitetna terapija jedinstvena je savjetovateljska metoda temeljena na teoriji izbora:

1. vjerujem da ljudi odabiru ponašanje kojim se suočavaju sa sadašnjim nezadovoljavajućim

odnosom;

2. savjetovatelj pomaže klijentima odabrati nove oblike ponašanja za poboljšanje odnosa;

3. da bismo zadovoljili bilo koju potrebu, moramo imati dobre odnose s drugim ljudima;

4. potrebe je moguće zadovoljiti jedino u sadašnjosti, pa je zato RT usmjerena gotovo jedino na ovdje i sada;

5. mi nismo žrtve prošlosti; rješenja nisu u analizi prošlosti;

6. simptomi nisu važni za proces savjetovanja. Simptomima klijent izbjegava stvarni problem a to je unapređenje nekog sadašnjeg odnosa;

7. savjetovatelj i klijent stvaraju dobar odnos što klijentu može pomoći kod unaprijeđivanja

problematičnog odnosa zbog kojeg je na savjetovanju;

8. terapeut poućava teoriju izbora klijente, na razne nčine, kao dio terapije.

Prema W. Glasser: REALITETNA TERAPIJA U PRIMJENI, Alinea, 2001.

  • to je metoda savjetovanja kojom se ljudima pomaže uspostaviti kvalitetnije odnose te otkriti djelotvornije načine upravljanja vlastitim životom
  • BITNO: u sadašnjosti MOŽEMO izabrati ponašanja kojima ćemo bolje nego ranije zadovoljavati potrebe i unapređivati kvalitetu života jer je uzaludno gubiti vrijeme baveći se prošlošću jer se ona ne može mijenjati
  • ALI UVIJEK MOŽEMO NEŠTO PODUZETI SADA ŠTO ĆE NAŠ ŽIVOT UČINITI BOLJIM I KVALITETNIJIM
  • DAKLE, možemo mijenjati samo sebe
  • Realitetna terapija usmjerena je na izbor djelotvornih ponašanja

 

ŠTO JE TEORIJA IZBORA?

  • teorija koja znanstveno objašnjava ponašanje ljudi.
  • ponašanje čovjeka je unutarnje motivirano, tj. ponašamo se na određeni način zbog zadovoljavanja svojih potreba te stoga IZABIREMO ponašanje kojim realiziramo svoje potrebe
  • osnovna je značajka ljudi da pokušavaju uspostaviti kontrolu nad okružjem u kojem žive
  • ljudski organizmi djeluju na vanjski svijet kako bi zadovoljili svoje potrebe i želje. Oni dobivaju input iz vanjskog svijeta i stvaraju output prema vanjskom svijetu
  • zbog toga je svako ponašanje SVRHOVITO- ono uvijek ima smisla za čovjeka koji se ponaša na određeni način
  • svako naše ponašanje je IZBOR - izabrali smo određeno ponašanje u datom trenutku kako bismo zadovoljili jednu ili više osnovnih potreba
  • čovjek je slobodno biće koje izabire svoja ponašanja
  • za razvoj dobrih međuljudskih odnosa važno je znati:MOŽEMO MIJENJATI SVOJE PONAŠANJE, ALI NE I PONAŠANJE DRUGIH LJUDI
  • kvalitetni odnosi temelj su duševnog zdravlja, a svako odstupanje od "normalnog" ponašanja upućuje nas na nekvalitetne odnose koje ta osoba ima sa svojom okolinom

 

                                      MOLITVA ZA MUDROST

STANDARDNA VERZIJA :

                Bože, daj mi snage da promijenim ono što se može promijeniti.

                Bože, daj mi snage da prihvatim ono što se ne može promijeniti.

                Bože, daj mi mudrosti da razlikujem to dvoje.

 

 

“GLASSEROVA” VERZIJA :

          Bože daj mi snage da prihvatim osobu koju ne mogu promijeniti.

                Bože daj mi snage da promijenim osobu koju mogu promijeniti.

                         I daj mi mudrosti da shvatim da sam ta osoba JA.

 

 

 

  :: opširnije :: 


objavio: Koni Bulfon  datum: 14. 4. 2012. 23:15

JESU LI BATINE RJEŠENJE?

       Postoje i druge tehnike koje se mogu upotrijebiti u odgoju kako bi djeca naučila razlikovati ispravno od neispravnog ponašanje te počela donositi vlastite odluke

      Često se čuju izreke poput «Batina je iz raja izašla!» , «Ako se djecu ne tuče, bit će razmažena.», «I mene su moji roditelji tukli, pa je sve dobro.».

    Ponekad roditelji ne žele povrijediti ili istući djecu, ali se nađu u situaciji da ne znaju što učiniti ili da je potreba za kontroliranjem ponašanja djeteta jača od želje da se ne povrijedi dijete. U tim situacijama roditelji koriste udaranje kao način da pokažu svoju ljutnju i neodobravanje djetetovog ponašanja.

    Batine ne pokazuju djetetu koji aspekt ponašanja nije ispravan, niti daju djeci sliku toga kako popraviti neko ponašanje. Batine ne uče djecu da poštuju pravila ili da donose mudre odluke. Kroz batine djeca stvaraju lošu sliku o sebi, uče da je u redu udariti nekoga koga voliš te da su ljudi koji ih vole ujedno i ljudi koji ih povrjeđuju. Dobijajući batine, djeca također uče da je udaranje dobar način izražavanja ljutnje  i nezadovoljstva te da odrasli mogu kontrolirati tijelo djeteta na način koji je djetetu bolan i neugodan. Uz to, batine djecu uče strahu i osveti.

 

  :: opširnije :: 


objavio: Koni Bulfon  datum: 22. 3. 2012. 20:36

RODITELJ I NJEGOVA SLIKA O DJETEU

  ZAČARANI    KRUG

    Nema roditelja koji ne voli svoje dijete i nema djeteta koje ne voli svoje roditelje.

Djetetom smo nezadovoljni kada ne ispunjava naša očekivanja i ne podupire našu sliku o tome kako bi ono trebalo izgledati, govoriti ili kako bi se trebalo ponašati.

Djeca često imaju problema da se usklade s našim očekivanjima.

     Svi roditelji koji su doživjeli da im dijete «pravi probleme», poznaju osjećaj koji se tada javlja – kao da su zbog djetetova ponašanja izgubili vlastitu vrijednost.

Roditelji se osjećaju manje vrijednim, nemoćnim, neuspješnim, jer je unatoč njegovoj ljubavi i dobrim odgojnim postupcima dijete:

  • vrlo aktivno i nemirno
  • agresivno i destruktivno
  • ponaša se kao mnogo mlađe dijete
  • ima problema s nuždom
  • zamuckuje, psuje, prosto je.

       Roditelji obično ne vide jasan razlog za takvo ponašanje – takva mu se ponašanja čine bezrazložna, suvišna, hirovita, pa kažnjavanjem djeteta čini da se ono osjeća još nemoćnije, još manje, produbljuje djetetov loš osjećaj i dijete ponovno reagira neprimjerenim ponašanjem.

Tako su roditelji i dijete u začaranom krugu.

             PROMIJENIMO  KUT  GLEDANJA

  Dijete reagira u skladu s onim što osjeća.

Dijete može reagirati bili kojim oblikom nepoželjnog ponašanja:

  • ako je obezvrijeđeno, jadno, ljutito…
  • ako su odrasli odaslali poruku koja govori da im je ono više na teret nego na zadovoljstvo
  • ako se stalno ponavlja situacija u kojoj se nema vremena za dijete
  • ako neprestano radimo nešto umjesto djeteta i ono stječe dojam da ništa nije samo u stanju napraviti
  • ako ga se ponižava i obezvređuje bezazlenim primjedbama, a posebice ako često ponavljamo «Ne budi dosadan», «Ne gnjavi», «Glupane», «Kako druga djeca mogu, a ti ne», «Pogledaj kakav si»…

 DJETETOVO PONAŠANJE JE POSLJEDICA, A UZROK JE NEGDJE U ODNOSU S RODITELJIM, SVIJETOM , OKOLINOM.

           DOBRO JE ZNATI

      Djetetu ne možemo lagati, ono zna kad smo loše volje, tužni, ljuti ili kad se bojimo – iako mu govorimo nešto drugo.

    Kada roditelj prikriva sve svoje osjećaje budi nesigurnost u djeteta. Stoga je bolje pokazati djetetu što osjećamo.

ISKRENOŠĆU SMANJUJEMO AUTORITET; ALI SMANJUJEMO I DJETETOVU ZBUNJENOST.

Iako je dijete ponekad nezadovoljno nama, ono je spremno oprostiti nam sve pogreške.

Dijete se trudi iz svake roditeljske upute (prijekora, savjeta ili izraza lica) izdvojiti bit i na taj način odrediti svoj život i svoje ponašanje.

Ako smo nezadovoljni svojim djetetom, to samo znači da smo u određenom životnom razdoblju propustili biti dovoljno bliski i da trenutačno ne prepoznajemo njegove potrebe – pa stoga i ne razumijemo njegovo ponašanje i ono nam se čini neprikladno.

Osjećaji o kojima smo govorili – samopouzdanje, osjećaj manje vrijednosti i drugi – izgrađuju se godinama.

Ako su djetetova iskustva u cijelosti, iz dana u dan, iz mjeseca u mjesec, više ugodna nego neugodna njegovi će osjećaji prema sebi i svijetu biti pozitivniji.

 DIJETE SE NE ODJEĆA DOBRO I NESIGURNO JE:

  • ako ga odrasli udaraju i vrijeđaju, mrko gledaju
  • ponižavaju primjedbama, obeshrabruju
  •  ako su odrasli previše strogi ili previše popustljivi
  • ako od njega očekuju previše ili premalo
  • ako mu daju previše pažnje ili ga zanemaruju.

   DIJETE SE OSJEĆA DOBRO:

  • kad je prihvaćeno od drugih onakvo kakvo stvarno jest.

 Tada je ono sigurno i bezbrižno i sebe doživljava kao vrijedno poštovanja i voljeno.

To mu omogućava da prihvati odgovornost i postigne najviše što može u sklopu svojih sposobnosti i da bude zadovoljno sobom.

Dijete se osjeća dobro kada su njegove potrebe za ljubavlju, sigurnošću i osjećajem pripadnosti pravodobno zadovoljene.

  :: opširnije :: 


objavio: Koni Bulfon  datum: 16. 3. 2012. 21:53

RODITELJ I NJEGOVA SLIKA O SEBI

Vjerujete li da dobar roditelj mora:

  • uvijek biti dosljedan
  • uvijek biti strpljiv
  • uvijek biti dobre volje
  • uvijek biti pravedan
  • uvijek ispunjavati sve djetetove želje
  • biti nepogrešiv

      Ako su Vaši odgovori uglavnom «ne»,  ako Vas riječ «uvijek» osobito smeta – realni ste u svoji očekivanjima, prirodni ste.

Ako su Vaši odgovori većinom «da», prestrogi ste prema sebi – kao roditelju i kao čovjeku.

       Svi roditelji su ljudi koji prema svojoj djeci i njihovu ponašanju imaju dva različita osjećaja: prihvaćanje ili neprihvaćanje.

Neka djetetova ponašanja nam se sviđaju – neka nam se ne sviđaju, rado bismo ih mijenjali.

      Međutim, ista ponašanja nam se ponekad sviđaju, ponekad ne – pa su i naše reakcije na njih različite.

    Kako ćemo vidjeti neko ponašanje svog djeteta i kako ćemo se prema djetetu tada ponašati ovisi:

  • o nama samima
  • o djetetu
  • o okruženju u kojem se nešto događa.

 

  • O nama samima, ovisno

                          kakvi smo inače kao ljudi

strogi    ili   blagi

nježni   ili   grubi 

  • kakvi smo toga dana, toga trenutka

umorni   ili   odmoreni

ljuti        ili   dobre volje

sretni      ili   nesretni

bolesni   ili   zdravi

u žurbi   ili   imamo vremena.

 

    Ako ste dobre volje i imate vremena, strpljivo i s radošću ćete se baviti svojim razigranim djetetom.

 Ako ste pak umorni ili u žurbi, Vaše dosadno dijete će Vam ići na živce.

 Budite svjesni te nedosljednosti i kažite djetetu:»Teško mi je …… kad sam umoran. Kad se odmorim uživat ćemo uzajedno.»

  • O djetetu, ovisno
    • o tome koliko je staro
    • je li bolesno ili zdravo
    • je li muško ili žensko
    • je li inače živahno ili mirno.

Budite svjesni tih nepravednosti i nedosljednosti – to je dio života.

 

  • O okružju u kojem se nešto događa, ovisno
    • tome jesmo li doma, u gostima, na ulici, trgovini…

       Hoćete li se u svim situacijama ponašati jednako? U kojim situacijama ćete se nasmijati, a gdje će Vam biti neugodno?

Prirodno je ne osjećati se isto – budite zadovoljni zbog toga.

 

Biti dobar roditelj znači biti svjestan da:

  • nisam uvijek dosljedan
  • nisam uvijek strpljiv
  • nisam uvijek pravedan…

 ALI, volim svoje dijete iako mi se uvijek ne sviđa ni kako se ono ponaša ni kako ja reagiram.

Tako ostajemo ljudi a ne božanstva.

 Opravdano je i važno biti dosljedan, tj. ponašati se jednako u svim situacijama kada se radi o nekim općim životnim vrijednostima, kao što su poštenje, vjera…

 

 

  :: opširnije :: 


objavio: Koni Bulfon  datum: 16. 3. 2012. 21:45

RAZVOJNE KARAKTERISTIKE DJECE U PUBERTETU I ADOLESCENCIJI

Adolescencija je vrijeme odrastanja, prijelaza iz nezrelosti djetinjstva u zrelost odrasle dobi. Taj prijelaz obuhvaća biološke, psihološke i socijalne promjene. Postaju mudriji i sposobniji donositi odluke. Također, povećava se nezavisnost i emocionalna razdaljina prema roditeljima, a raste važnost pripadanju grupi vršnjaka.

Više: http://www.odgoj.com/index.php?option=com_content&view=article&id=211:razvojne-karakteristike-djece-u-pubertetu-i-adolescenciji-&catid=45:edukacija-roditelja&Itemid=117

  :: opširnije :: 


objavio: Danijel Petrović  datum: 6. 3. 2012. 21:52

SEDAM NAJVEĆIH POGREŠAKA RODITELJA

 

  1. DJECA  ISPRED  BRAKA
  2. RADITI  SVE  UMJESTO  NJIH
  3. ZNATI  REĆI  NE  dijete  žudi  za  pravilima
  4. BITI  DJETETU  PRIJATELJ  prijateljstvom s djetetom kradete djetetu djetinjstvo
  5. GURANJE  U  PREVIŠE  AKTIVNOSTI 
  6. OČEKIVATI  DA  DIJETE  ISPUNI  VAŠE  SNOVE
  7. ZANEMARIVANJE  EMOCIONALNOG  I   DUHOVNOG  ŽIVOTA

            uvažavati  njihovo  mišljenje

              slušati  djecu

razgovarati

                     ne  pričati  ispred  njih  o temama  koje  nisu  za  njih 

 

  :: opširnije :: 


objavio: Koni Bulfon  datum: 5. 3. 2012. 20:35

Djetetov podsjetnik za roditelje i učitelje

 

  • Ne kvarite me! Ja dobro znam da ne smijem imati baš sve što od vas tražim. Samo vas stavljam na kušnju.
  • Nemojte se bojati biti odlučni sa mnom. Ja to volim, jer me čini mnogo sigurnijim.
  • Ne dopustite mi da razvijem loše navike. Moram se pouzdati u vas da ih na vrijeme prepoznam.
  • Ne silite me da se osjećam manji nego što jesam. Tada se na glup način ponašam kao velik.
  • Ako mi želite pomoći, ne kažnjavajte me pred drugima. Ja ćuvaše riječi prihvatiti bolje ako mi to kažete na samo i bez povišenog tona.
  • Ne činite da najobičnije pogreške osjećam kao grijeh. Time izvrćete moj osjećaj za vrijednost.
  • Ne zaštićujte me od posljedica mojih djela. Ponekad moram učiti i na svojim greškama.
  • Ne osvrćite se previše na moje lakše bolesti. Ponekad se njima koristim da skrenem pažnju na sebe.
  • Ne gunđajte, i ne prigovarajte često. Ako to činite, morat ću se zaštititi praveći se gluh.
  • Ne obećavajte prebrzo. Zapamtite, grozno se osjećam kad ne ispunite obećanja.
  • Ne zaboravite, da se ja ne mogu uvijek tako dobro izraziti kako bih želio. Zbog toga nisam uvijek precizan.
  • Ne opterećujte, previše moje poštenje. Ja se lako uplašim i reknem laž.
  • Ne budite nestalni. To me zbunjuje i čini da gubim povjerenje u vas.
  • Ne odbijajte, me kada vam postavljam pitanja. Ako to činite, ubrzo ćete shvatiti da sam odgovore potražio na drugom mjestu.
  • Nemojte, nikada govoriti da ste savršeni i nepogrešivi. Zadat ćete mi previše bola kad otkrijem da to nije istina.
  • Ne govorite,mi da su moji strahovi glupost. Oni su doista stvarni i prije ćete me umiriti ako me budete nastojali shvatiti.
  • Nemojte nikada misliti da vas ponižavam ako mi se zbog nečega ispričate. Iskrena isprika učinit će da vam se još više približim.
  • Ne zaboravite, da neobično volim eksperimentirati. Ja ne mogu bez toga, zato, molim, računajte s tim.
  • Ne zaboravite, kako brzo rastem. Sigurno vam je vrlo teško održati korak sa mnom. Molim pokušajte to.
  • Ne zaboravite, da ja ne mogu rasti i truditi se oko svega ako mi ne dajete mnogo svog razumijevanja i ljubavi. Ali ne moram vam to baš uvijek reći. Moram li?

 

 

 

 

 

 

 

  :: opširnije :: 


objavio: Koni Bulfon  datum: 3. 3. 2012. 21:06

Domaća ekipa pobjeđuje

        Djeci nije potrebno savršenstvo. Djeca nas trebaju da idemo ispred njih – krčimo put, obilježavamo granice i usmjeravamo njihovo napredovanje. Ona računaju na nas da priznamo i otkrijemo njihove mogućnosti i razvijemo ih. Oni ovise o nama da učinimo njihove ciljeve jasnijima. A kad dožive uspjeh, vičući «Hej! Gledaj što sam napravio!» - očekuju od nas da potvrdimo njihovu pobjedu.

Shvatite da prisutnost ili izostanak vašeg ohrabrenja može značiti razliku između trijumfa ili tragedije.

      Da, svi trebaju raditi kako bi osigurali pobjedu domaće ekipe! Upamtite, vi ste svi na istoj strani – partneri u ekipi- a ne protivnici. Kad vaša djeca uspiju, i vi ste pobjednik.

        Ponovno svakodnevno uvjeravajte svoje dijete: «Volim te, ma što se dogodilo!» Upamtite, nema vremena kao što je sadašnje , nema dara kao što je vaše vrijeme. 

     U poslu kao što je roditeljstvo, pohvala nije nešto samo privremeno. Ona je prije kontinuiran proces. Krajnji je cilj razviti osobu koja više ne ovisi samo o mišljenju drugih, nego koja može postaviti vlastite ideale, nakon što je stekla povjerenje u  vlastita postignuća.

      SIGURNA U SVOJE SPOSOBNOSTI, ONA MOŽE VJEROVATI DA JE SVIJET NJEZIN.

 SHVATITE  DA  JE  POSLIJE  LJUBAVI  POHVALA  NAJVEĆI  DAR KOJI  MOŽEMO  DATI  SVOJOJ  DJECI!

Zajedno  postižete  fantastičnu  pobjedu  za  domaću  ekipu!

 

  :: opširnije :: 


objavio: Koni Bulfon  datum: 1. 3. 2012. 21:50

POVELJA O PRAVIMA I DUŽNOSTIMA RODITELJA

Odgajanje djece znak je nade. Pokazuje da ljudi imaju nadu za budućnost i vjeru u vrijednosti koje prenose sljedećoj generaciji. Stoga je odgovornost roditelja za njihovu djecu nezamjenjiv, suštinski dio društva.
Više na : http://www.udrugaroditeljakpk.hr/kutak-za-roditelje/prava-i-dunosti-roditelja

  :: opširnije :: 


objavio: Danijel Petrović  datum: 24. 2. 2012. 21:26

IZVORI DJEČJE NESIGURNOSTI

        Roditelji se veoma često žale – moje je dijete nesigurno i nesamostalno.

     Dječja nesigurnost je pojava koja ometa ispoljavanje stvarnih sposobnosti, umanjuje stupanj angažiranosti i negativno se odražava na cjelokupan razvoj djeteta. U školi se ispoljava kao nesigurnost u znanju. Takvo će dijete radije proviriti u tuđi rad i prepisati zadatak, iako je učenik  od kojeg prepisuje lošiji u znanju.

     Osvrtat će se gledajući tko će  mu šapnuti iako gradivo poznaje.

      Nerado diže ruku kad nastavnik pita.

      U igri takvo dijete izbjegava uloge i zadatke od straha da će doživjeti neuspjeh, pogotovo u igrama u kojima učestvuje kao jedinka.

      U porodici takvo dijete nerado uzima bilo kakvu odgovornost, bilo kakav odgovorniji posao, bojeći se da ga loše uradi i ne udovolji očekivanju starijih.

 

 

  :: opširnije :: 


objavio: Koni Bulfon  datum: 23. 2. 2012. 21:29

KAKO S DJECOM

 

1.       Govorite djetetu što smije rediti, umjesto da mu stalno govorite što ne smije raditi.

2.    Uvijek razmišljajte kako se dijete osjeća prilikom komunikacije s vama. 

3.    Ponudite djetetu izbor, zašto tražiti da bude uvijek po vašem.

4.    Radite s djetetom umjesto  « protiv njega « .

5.    Ne trudite se uvijek mijenjati dječje ponašanje, ponekad je bolje promijeniti sebe.

 6.   Ako djetetu nešto branite, recite zašto to činite. Ako ipak prekrši zabranu, neka snosi posljedice svog ponašanja. 

 7.   Budite dobar primjer svome djetetu. Govorite i radite onako kako želite da vaša djeca govore i rade.

 

  :: opširnije :: 


objavio: Koni Bulfon  datum: 23. 2. 2012. 21:19

Pretilost i prekomjerna težina

Kad se govori o debljini, važno je prije svega razlikovati pojmove: debljina  i  prekomjerna  težina. Pojam  prekomjerna  težina znači težinu iznad normalnih vrijednosti, dok  je  pojam  debljina  teži stupanj  gojaznosti  koju nazivamo  pretilost. Za procjenu  pretilosti služi indeks  tjelesne mase – ITM, kojeg možemo dobiti ako tjelesnu težinu u kilogramima podijelimo s kvadratom  tjelesne visine u metrima.
Više...
  :: opširnije :: 


objavio: Danijel Petrović  datum: 19. 2. 2012. 16:18

POUČAVANJE DISCIPLINI

Mama, što je to disciplina ?

Roditelji se jako razlikuju po tome kako svoju djecu pokušavaju naučiti različitim karakternim osobinama, samodisciplini i moralnom ponašanju. Cilj poučavanja djece disciplini jest razvoj samokontrole i produktivnog sudjelovanja u životu zajednice (npr. u grupama vršnjaka, u razredu, u igri).

Više: http://www.udrugaroditeljakpk.hr/kutak-za-roditelje/savjeti-za-roditelje/109-pouavanje-disciplini

 

 

  :: opširnije :: 


objavio: Danijel Petrović  datum: 18. 2. 2012. 21:10

PRAVILA USPJEŠNOG UČENJA

 

  • Odredi i uredi stalno mjesto za učenje  jer ćeš se tako lakše koncentrirati.
  • Uvijek počinji s učenjem u isto vrijeme i ne odlaži početak.
  • Svakodnevno uči novo, ponavljaj staro gradivo i ne dopusti da ti se gradivo nagomila.
  • Počni učiti što ranije tijekom dana, da ti ostane vremena za ponavljanje i vježbanje sadržaja, a i za slobodno vrijeme.
  •  Unaprijed planiraj dnevno i tjedno učenje prema rasporedu predmeta u školi.
  • Uzimaj stanke poslije određenih etapa u učenju ( nakon sata učenja 5 do 10 minuta odmora ) i iskoristi ih za razgibavanje i opuštanje.
  • Uči prvo lakše, potom teže, pa opet lakše predmete.
  •  Redovito prisustvuj nastavi i aktivno prati rad na satu.
  •  Bilježi na satu ono što ocijeniš najvažnijim.
  • Najprije pročitaj cijeli sadržaj koji trebaš naučiti da shvatiš smisao.
  • Samostalno postavi pitanja na koja će tekst dati odgovore.
  •  Podcrtaj u tekstu ono najvažnije.
  •  Pravi bilješke i ispisuj glavne pojmove uz rub knjige ili bilježnice.
  •  Čitaj tekst u manjim smislenim cjelinama.
  • Razmišljaj o pročitanom i povezuj gradivo s već poznatim.
  • Sažmi i glasno ponovi sažetak poglavlja što si ga obradio.
  • Kad je sadržaj naučen, ponavljaj najprije uz knjigu, bilježnicu, zatim po zabilješkama, a onda zatvori i slobodno prepričaj.
  • Prenauči gradivo tako što ćeš ga još dva do tri puta ponoviti poslije provjere kojom si utvrdio kako znaš gradivo.
  •  Odmori se nekoliko minuta kad završiš s učenjem nekog poglavlja.
  • Kad u jednom danu učiš više predmeta, neka jedan iza drugoga budu što različitiji  predmeti.
  • Naučeni sadržaj moraš, u sažetom obliku, ponavljati i slijedećih dana kako ne bi došlo do zaboravljanja. 

 

                  DOBAR  MOGUĆI  RASPORED U DANU POSLIJE NASTAVE JE:

  • odmor poslije jela ( pola do sat vremena)
  • pregledavanje bilješki s nastave i njihova dopuna
  • pisanje domaćih zadaća koje si dobio toga dana
  • učenje predmeta koje si danas imao u školi
  • ponavljanje naučenog gradiva u predmetima koje imaš sutra.
  :: opširnije :: 


objavio: Koni Bulfon  datum: 15. 2. 2012. 21:25

Pažnja i učenje

 

Što je to pažnja ?   

Pažnja je usmjerenost mentalne aktivnosti na određene podražaje. Često se koristi i izraz “koncentracija” – koncentriranje naše svijesti jest srž pažnje.
Svi imamo iskustvo sa skretanjem pažnje – događa nam se, na primjer, da na poslu mislimo o obvezama kod kuće, da "odsutni" vozimo auto ili da pročitamo nekoliko stranica knjige i shvatimo da ne znamo što smo čitali jer smo razmišljali o nečemu drugome. Pažnja ima središnju ulogu u tome koje će podatke naš um dobiti a koje neće. Tako je i kod djece – pažnja i budnost utječu na njihovo opažanje svijeta.

Kako djelovati na razvoj pažnje od početka školovanja?      

-Stvaranjem dobrih navika – navikavanjem djece da pripremaju i pospremaju svoj školski pribor i radno mjesto;
-Navikavanjem da uče i pišu zadaće uvijek na istom mjestu – već samo sjedanje na mjesto na kojem je dijete naviklo učiti pridonosi stvaranju psihološke spremnosti za rad;
-Stvaranjem dnevne rutine – dijete treba učiti uvijek u otprilike isto doba dana (nakon ručka, nakon odmora, i sl.) – time se olakšava koncentracija na učenje;
-Ako je potrebno, pomozite djetetu da napravi plan za učenje i pisanje domaće zadaće;
-Upućujte dijete u dobre navike i metode učenja – podcrtavanje bitnoga, ponavljanje, samostalno prepričavanje;
-Potičite ga da uči pomalo i češće;
-Pohvalite djetetov trud i napredak !!

O svemu više: http://www.udrugaroditeljakpk.hr/kutak-za-roditelje/savjeti-za-roditelje/103-panja-i-uenje

Izvor: Udruga roditelja Korak po Korak

 

  :: opširnije :: 


objavio: Danijel Petrović  datum: 11. 2. 2012. 22:47
» Arhiva naših vijesti    
 


Kalendar
« Listopad 2018 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
Prikazani događaji


Posljednje objave




preskoči na navigaciju